Пн - Пт10:00 - 18:00
Офісм.Київ. проспект Перемоги 22, оф 38
Ми в соц. мережах

Закриття ФОП під час карантину

КонтактиОтримати консультацію

Чекаємо вас в нашому офісі, або ж замовте консультацію по телефону
Адреса
м. Київ, проспект Перемоги 22, оф 38
+38 (044) 501 22 92
bt_bb_google_maps_coverage_image

    Чи варто закриватися, якщо підприємницька діяльність не приносить прибутку?

    Наявність карантину, що діє, особливо який затягнувся на тривалий термін, негативно позначається на підприємницькій діяльності і формує досить багато додаткових проблем. Однією з них є можливість тимчасового припинення діяльності для ФОП (існують дві крайності: або триває робота, або повністю закривається ФОП). За місяць березень та квітень ЄСВ було дозволено не платити, але залишається відкритим питання про те, як бути далі, якщо прибутку немає, а нарахування податків продовжується? Припустимо, у ФОП відсутня можливість сплати податків та складання звітності. Рішення відкласти це питання до кращих часів тільки посилить вашу ситуацію і значно збільшить обсяг проблем та фінансових витрат у подальшому. Виплачувати заборгованості все одно буде необхідно, тільки через кілька місяців їх розміри будуть значно більшими, ніж в даний час. Одним із оптимальних виходів на період карантину може стати повна ліквідація ФОП.

    Як правильно під час карантину провести процедуру закриття ФОП?

    Багато офіційних джерел стверджують, що процедура ліквідації ФОП є досить трудомісткою і закрити це питання за один робочий день неможливо. Але, як показує практика, враховуючи деякі нюанси та наявність підводного каміння, за допомогою консультації для підприємців терміни закриття ФОП під час карантину можуть бути досить короткими. На консультування надається вся інформація про те, як покроково закрити ФОП у карантин. Насамперед це можна зробити за допомогою інтернету через сервіс «Дія», в якому подається заява на ліквідацію та завершення підприємницької діяльності.

    Який алгоритм дій із найманими працівниками?

    За наявності найманих співробітників буде потрібно процедуру їх звільнення через скорочення згідно з пунктом 1 статті 40 КЗпП. Дуже важливо в даному випадку повідомити співробітника про звільнення за два місяці до необхідного терміну. Відповідно до законодавства, без попереднього повідомлення працівника неможливо звільнити, а без звільнення найманих працівників не можна ліквідувати ФОП. Хоча в деяких випадках термін два місяці буває категорично неприпустимий.

    Як же закрити ФОП під час карантину за мінімальний термін?

    Одним із рішень у цьому випадку виступає домовленість із співробітниками про звільнення не зі скорочення, а за власним бажанням. Це дозволить уникнути двох місяців очікування. Варто враховувати, що у момент звільнення працівники мають отримати всю заробітну плату, виплати, компенсації за невикористану відпустку. За наявності заборгованості із виплат або зарплати співробітники можуть звернутися до суду для їх стягнення з роботодавця. Тому навіть при повній ліквідації ФОП у даному випадку вас через суд можуть притягнути до відповідальності, тільки вже як фізична особа. Щоб уникнути таких неприємностей, слід заздалегідь і відповідно до всіх вимог законодавства вирішити питання з персоналом та з виплатами.

    Які можуть бути дії з РРО, які оформлені на ФОП?

    На законодавчому рівні було розширено перелік підприємців, які обов’язково мають користуватися РРО. Список було складено спочатку від 01.09.2020 РРО, а потім його двічі збільшили з урахуванням категорій спочатку 01.01.2021 та 01.04.2021. За рахунок цих нововведень з’явилася можливість ліквідувати ФОП і при цьому уникнути деяких складнощів з РРО. Також з 01.09.2021 було сформовано та введено в дію програмні рішення РРО, завдяки яким можна провести оплати в інтернеті. Безкоштовне користування програмними РРО надає податкова інспекція. Процес реєстрації програмних РРО здійснюється через особистий кабінет платника податків. Саме тому, якщо раніше програмне РРО було зареєстровано онлайн, то й закрити його має відбуватися таким самим способом. Існують деякі категорії ФОП, на які не було поширене обов’язкове користування програмним чи апаратним РРО. Але які дії мають бути у разі оформленого апаратного РРО на ФОП? Це питання можна тільки вирішити через фахівців податкової інспекції.

    Дуже важливим моментом є необхідність заощадження контрольних стрічок з апаратних РРО протягом трьох років незалежно від того, чи діє ФОП або закритий.

    Як правильно провести закриття банківського рахунку до карантину?

    Закриття рахунку ФОП є обов’язковим, але конкретних при цьому термінів законодавством не визначено. Як це працює на практиці? У випадку, якщо у банку вимагають фізичну присутність власника, або ви не хочете ризикувати здоров’ям, а також за відсутності поблизу проживання працюючого відділення, провести процедуру закриття рахунку можна буде у будь-який момент зменшення епідемії або після закінчення карантину. Але все одно відкладати це питання в довгу скриньку фахівці не рекомендують.

    Порядок зняття з податкового обліку ФОП до карантину

    Алгоритм дій зі зняття ФОП з обліку у податковій починається з того, що до державного органу надходить повідомлення від держреєстратора про закриття ФОП. За законодавством, протягом цього ж дня ФОП повинні зняти з обліку. У цьому випадку вам потрібно буде виконати кілька додаткових кроків. Якщо підприємство було платником єдиного податку, тоді вас повинні виключити з реєстру платників ЄП. Часто в практиці ми помічаємо, що можуть вимагати додаткову окрему заяву, в якій зазначається відмова від єдиного податку. На щастя, таку заяву можна самостійно подати в Інтернеті, використовуючи особистий кабінет платника. Дуже важливо простежити за тим, щоб усі питання щодо заборгованості, згідно з податковим законодавством, були закриті, інакше підвищується ймовірність того,

    Що робити з ліквідаційною звітністю?

    Усі звітні документи в електронному вигляді подаються через кабінет платника до податкової. Період даних документів складає з початку до кінця місяця ліквідації ФОП. Практично для всіх категорій процес подання ліквідаційної звітності повинен був бути проведений протягом 30 днів з моменту припинення діяльності.

    Надалі, після подання всіх документів щодо закриття, важливо провести перевірку дійсності закриття ФОП безпосередньо на сайті Мін’юсту. Траплялися випадки, коли подання документів було здійснено на закриття ФОП під час карантину, але відповідних записів у реєстрі не було внесено. У такій ситуації процедура нарахування податків автоматично продовжується. Саме для того, щоб унеможливити таку неприємність, рекомендується провести перевірку статусу підприємства на офіційному сайті. У разі закриття на податковому номері має відображатись статус «припинено». Крім цього, слід перевірити електронну пошту, на яку протягом двох робочих днів має надіслати обов’язкове повідомлення про закриття ФОП.

    Як провести повторну реєстрацію підприємства після карантину?

    На час карантинних обмежень припинення діяльності ФОП вважається оптимальним варіантом. За винятком фінансових втрат, з’являється можливість спокійно відстежувати ринок своїх послуг для того, щоб у відповідний момент відновити ФОП. Робиться це досить швидко. І тому потрібно пройти процедуру реєстрації ФОП з нуля, оскільки формально здійснюється відкриття нового підприємства. Процедура реєстрації ФОП проводиться у форматі он-лайн протягом одного робочого дня.

    Часто задавані питання:

    ⭐ Хто такий бухгалтер?

    Бухгалтер – це фахівець у галузі бухгалтерії, який веде грошову та комерційну звітність на підприємствах. Його завдання – це своєчасна сплата податків та здавання звітності до державних органів, відстеження стану рахунків компанії та правильне зведення балансу.

    ✅ Що входить до послуг бухгалтера?

    У послуги бухгалтера входить:

    • Бухгалтерський аутсорсинг;
    • Обслуговування;
    • Внутрішній аудит;
    • Бухгалтерські консультації;
    • Вирішення нестандартних спірних ситуацій;
    • Здійснення банківських операцій;
    • Зарахування зарплати.

    ✍ Скільки коштує бухгалтер для ФОП?

    Від 750 грн. Вартість послуг наших фахівців залежатиме від специфіки діяльності підприємства, кількості питань та рівня їх складності.

    ☎ Скільки коштує бухгалтер для ТОВ?

    Від 1500 грн. Вартість послуг наших фахівців залежатиме від специфіки діяльності підприємства, кількості питань та рівня їх складності.

    Про насAudit Sirius Plus
    Понад 17 років надаємо послуги для малого та середнього бізнесу
    03055, Україна, м.Київ проспект Перемоги 22, оф 38
    https://auditsirius.com.ua/wp-content/uploads/2021/06/logo-gold-2021_montazhnaya-oblast-1.png
    https://auditsirius.com.ua/wp-content/uploads/2021/06/coin-gold-2021-footer.png
    Зворотний дзвінокЗалиште заявку!
    Ми вам передзвонимо протягом 5 хвилин

      О насAudit Sirius Plus
      Более 16 лет оказываем услуги для малого и среднего бизнеса
      03055, Украина, г.Киев проспект Победы 22, оф 38
      НавигацияМеню
      Обратный звонокОставьте заявку!
      Мы вам перезвоним в течении 5 минут

        Розробка сайтуРазработка сайта My master

        © Auditsirius 2011-2023